pondělí 2. června 2014

Tak. Už půl roku se chystám, že vyzkouším slavný Hummus (,že je teď tak strašně IN a jednoduchý na přípravu), ale teprve dneska jsem se přiměla ho zkusit. (Doma jsem našla plechovku cizrny). Na můj 1. Hummus prostě potřeboval dozrát čas:) Chvíli jsem, (jako pokaždé, když jdu zkusit něco nového) googlila. Našla jsem velké množství receptů s různými příchutěmi a ingrediencemi. Já jsem se rozhodla pro základ, klasiku. Tahini pastu teď nemám, ale na příští hummus určitě vyzkouším. Protože jsem si ho zamilovala!

  • 1 plechovka cizrny (já měla od Bonduell)/ Cca 3 hrsti předem namočené a uvařené cizrny
  • 3 stroužky česneku
  • Citrónová šťáva z půlky citrónu
  • Kvalitní olivový olej (3 PL)
  • sůl dle chuti

1. Cizrnu jsem slila, vysypala do mixéru a dala mixovat spolu se stroužky česnek asi na 2 minuty (průběžně jsem seškrabávala ze stěn mixéru).
2. Hmotu jsem osolila a postupně za mixování vlévala olivový olej. 3.Zakápla  jsem to citronem a mixovala dalších cca 5-10 minut v hladkou pastu.
4. Dosolte, popř. dopepřete dle chuti.

Já jako milovník česneku, jsem dala stroužků o poznání víc. Je možné výsledek dochutit i chilli papričkami nebo jinými bylinkami. Věřím, že se skvěle hodí na tortilly, arabský chleba nebo jako dip k nachos či zeleninovým hranolkám. Ale i s čerstvým chlebem nebo rohlíkem (jako v mém případě) pochoutka:)
PS: Food styling opět 00 nic, ale příště se vážně polepším:)

Tagged: , ,

0 komentářů:

Okomentovat